Yleinen

Vitamiinit, hivenaineet ja vastustuskyky

16.3.2020,
Eija


Moni flunssalääke sisältää C-vitamiinia tai sinkkiä, mutta tiesitkö, että myös monet muut vitamiinit ja hivenaineet edistävät tutkitusti immuunijärjestelmän normaalia toimintaa?

C-vitamiinin ja sinkin lisäksi myös ravintolisän muodossa nautittu D-vitamiini, A-vitamiini, foolihappo, B12-vitamiini, kupari, rauta ja seleeni on todettu tutkimuksissa tärkeiksi vastustuskyvylle. Tutkimusnäyttö terveydelle suotuisista vaikutuksista on niin vahvaa, että Euroopan Elintarviketurvallisuusviranomainen EFSA on myöntänyt näille edellä mainituille vitamiineille ja hivenaineille terveysväitteen ”Edistää immuunijärjestelmän normaalia toimintaa”.

SuomiVita Monivitamiini + Maitohappobakteeri sisältää vastustuskykyä ylläpitävän C-vitamiinin, sinkin, D-vitamiini, A-vitamiinin (beetakaroteenina), foolihapon, B-12-vitamiinin, kuparin, raudan ja seleenin lisäksi myös 15 muuta vitamiinia ja hivenainetta, jotka yhdessä tukevat koko kehon hyvinvointia. Samassa tuotepaketissa toimitettava huippulaadukas maitohappobakteerivalmiste sisältää 8 erilaista, ihmisperäistä maitohappobakteerikantaa, jotka niinikää ovat saaneet probiootti (=terveydelle hyödyllinen) nimikkeen käyttöoikeuden.

Hyvän vastustuskyvyn ylläpitämiseksi, muista myös:

  • Pese kädet huolellisesti aina tullessasi ulkoa sisätiloihin, wc-käynnin jälkeen sekä ennen ruokailua. Vältä kasvojesi koskettelua.
  • Ulkoile ja liiku!
  • Syö monipuolisesti etenkin kasviksia, hedelmiä, täysjyvätuotteita sekä laadukkaita proteiininlähteitä. Välttele liiallista einesten, pikaruuan, namujen, limujen ja muiden ravinneköyhien ruuankorvikkeiden nauttimista.
  • Pyri nukkumaan riittävästi. Illalla myöhään television katselu kaduttaa aamulla, jos joudut heräämään silmät ristissä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Takaisin ylös Takaisin ylös