Tiesitkö tämän B12-vitamiinista?

B12-vitamiinin puutos on verrattain yleistä. Jotkut B12-vitamiinin puutosoireista ovat hyvinkin vakavia, kuten hermostolliset oireet, lihasheikkous, masennus, muistihäiriöt, jopa psykoottiset oireet ja aivojen surkastuminen. Liian usein näitä oireita hoidetaan lääkkeillä sen sijaan, että korjattaisiin oireiden perimmäinen syy, eli B12-vitamiinin puutos.

Isommat lihakset omega-3-rasvahapoilla?

Hakisitko kalaöljystä lisätehoa treeniin? Ajatus voi kuulostaa äkkiseltään erikoiselta, mutta vuonna 2011 tehdyssä tutkimuksessa ilmeni, että omega-3-rasvahappojen saanti vaikuttaa lihaskasvuun. Omega-3-rasvahapot auttavat myös lihaksia palautumaan kovasta treenistä, joten kalaöljyn nauttiminen on siitäkin syystä fiksu idea liikuntaa harrastaville.

Hallitse stressiä osa 2/2

Kirjoitin edellisessä tekstissä miten stressi vaikuttaa kehoon ja mieleen sekä mikä yleensä vaikuttaa stressin syntymiseen. Tässä tekstissä kerron miten pystyt liikunnan, luonnon ja ravinnon avulla hallitsemaan stressiä ja toipumaan uupumuksesta.

Miksi aina väsyttää? 10 syytä, miksi olet väsynyt!

Jatkuvaan väsymykseen on monia erilaisia syitä. Monesti valmennukseeni tulee ihmisiä, jotka haluavat olla taas energisiä, nukkua ja voida paremmin. Listasin 10 syytä väsymykseen sekä vinkkejä väsymyksen selättämiseen.