Tilauksen peruuttaminen

Haluan peruuttaa kestotilaukseni. Miten toimin?

Vastaus: Toistaiseksi voimassa olevan tilauksen peruuttaminen onnistuu ilmoittamalla asiasta SuomiVitan asiakaspalveluun joko puhelimitse, sähköpostilla tai nettisivuiltamme löytyvän yhteydenottolomakkeen avulla. Huomaathan, että toistaiseksi voimassaoleva tilaus tulee peruuttaa 14 päivää edellisen tuotetoimituksen vastaanottamisesta. Mikäli peruutus tehdään tämän määräajan jälkeen, toimitetaan vielä yksi tuotelähetys.

Haluan peruuttaa määräaikaisen tilaukseni. Miten toimin?

Määräaikaisen tilauksen voi perua 14 vuorokauden sisällä tilauksen ensimmäisen tuotetoimituksen vastaanottamisesta. Peruutus onnistuu ilmoittamalla asiasta määräajassa SuomiVitan asiakaspalveluun joko puhelimitse, sähköpostilla tai nettisivuiltamme löytyvän yhteydenottolomakkeen avulla. Määräaikaista tilausta ei voi perua kesken tilauskauden. Tilaus päättyy automaattisesti, kun kaikki tilaukseen kuuluvat tuotteet on toimitettu asiakkaalle.

Voiko määräaikaisen sopimuksen purkaa kesken sopimuskauden, jos tuote ei sovi minulle?

Vastaus: Kuluttajansuojalain mukaisesti määräaikaisen tilauksen purkamiseksi kesken tilauskauden tarvitaan aina pätevä syy, jos peruutus tapahtuu kuluttajansuojalain mukaisen 14 vuorokauden peruutusajan jälkeen. Pätevä syy voi olla esimerkiksi terveydentilaan tai taloustilanteeseen liittyvä este tuotteiden käytölle tai tilaamiselle. Peruutuksen syystä tulee toimittaa dokumentti. Mikäli haluat peruuttaa määräaikaisen tilauksesi kesken tilauskauden, ole yhteydessä asiakaspalveluumme, josta saat tarkemmat ohjeet dokumentin toimittamista varten.

Huomaathan, että pelkkä asiasta ilmoittaminen ei peruuta tilausta kesken määräaikaisen tilauksen, vaan asiasta tulee sopia yhdessä asiakaspalvelun kanssa.

Tuotteiden palautus

Haluan palauttaa tuotteen. Miten toimin?

Vastaus: Sinulla on aina 14 päivän lakisääteinen palautusoikeus, joka koskee kaikkia kertatilauksia sekä määräaikaisen tilauksen ja kestotilauksen ensimmäistä tuotetta. Tuotteen voi jättää ilmaiseksi postin toimipisteeseen ns. asiakaspalautuksena. Huomaathan, ettei palautusoikeus koske kestotilauksen ja määräaikaisen tilauksen ensimmäisen tuotelähetyksen jälkeen toimitettuja, samansisältöisiä tuotelähetyksiä.

Palautusosoite on:

SuomiVita Oy
625417
PL 5200
00002 Helsinki

Muista ilmoittaa palautussopimuskoodi 625417 tuotetta palauttaessasi! Muista myös pyytää postista kuitti palautuksesta.

Huom! 13.6.2014 voimaantulleen EU:n laajuisen lakimuutoksen myötä pelkkä tuotteen palauttaminen ei enää riitä peruuttamaan tilausta. Tuotteen palauttamisesta ja tilauksen peruutuksesta tulee aina ilmoittaa etukäteen yrityksen asiakaspalveluun.

Mitä tapahtuu, jos palautan tuotteen, jolla ei ole palautusoikeutta?

Vastaus: Ilman palautusoikeutta palautettu tuote toimitetaan takaisin asiakkaalle, kun avoin lasku on maksettu. Palautuksen käsittelystä laskutetaan 10 € palautus- ja käsittelykulut. Tuotteen palauttaminen kesken tilauskauden ei peruuta tilausta eikä poista maksuvelvoitetta toimitetusta tuotteesta.

Viallinen tuote

Sain viallisen / väärän tuotteen. Miten toimin?

Vastaus: Ottakaa yhteys asiakaspalveluumme, niin lähetämme sinulle korvaavan tuotteen veloituksetta. Viallista / väärää tuotetta ei tarvitse palauttaa.

Takaisin ylös Takaisin ylös