Valitun kuukauden tekstit: toukokuu 2017

Paljonko nauttimasi D-vitamiiniannos nostaa D-vitamiinitasojasi?

Itä-Suomen yliopistossa toteutetuissa tutkimuksissa havaittiin, että D-vitamiinilisän vaikutukset elimistön D-vitamiinitasoihin ovat hyvin yksilöllisiä. Tutkijat arvioivat, että noin joka neljännen elimistön D-vitamiinivaste on erityisen matala, mikä tarkoittaa sitä, että optimaalisen D-vitamiinitason saavuttamiseksi tarvitaan tavallista suurempi määrä D-vitamiinia.

Blogisarja: Huippu-urheilijoiden ravintovalmennus Suomessa, osa 5

Blogiarjan ensimmäisessä osassa mainitsin, että maidottomuus ja maitotuotteiden välttely voivat vaikuttaa erilailla eri yksilöihin. Tässä viimeisessä blogisarjan osassa puntaroidaan maitotuotteiden terveellisyyttä useista näkökulmista ja lopuksi haastatellaan juoksija Otto Loukkalahtea.

Ravintolisät masennuksen hoidon tukena

Masennus on suomalaisten keskuudessa laaja ongelma. Joka viides suomalainen sairastuu masennukseen elämänsä aikana ja 1,5 miljoonaa suomalaista käyttää mielialalääkkeitä. Jos haluat ennaltaehkäistä ja hoitaa masennusta myös ravintolisien avulla, niin olen koonnut tähän tärkeimmät ravintolisät mielesi avuksi.